3

Åter hemma från Sollefteå

Lingon lingon lingon har så fort jag stängt ögonlocken sett...tuvor röda och fina..bärplockare en efter en som har tömts i hinken.

Det fanns gott om lingon så rapporten om att det var dåligt lingonår stämmer ej. Vi plockade sammanlagt 4 personer 150 liter...Syster och jag fick ihop 90 liter.Så nu finns det lingon att ha även nästa år om vi inte kommer upp...

Så vi har rensat och rensat lingon på kvällarna....och vädergudarna var med oss...tur att man tar med sig regnkläder och varma kläder för då brukar det bli tvärtom.

Surströmming hann vi med oxså!!till syrran förtret..hi hi...Hemma hos papps syster Elin och kusinerna .
Träffade tuppen Hilding där oxså:-)



men sedan fick jag ligga med balkongdörr/sovrumsfönster/toalettfönster öppet..så jag höll på nästan att frysa ihjäl...

Sedan var vi en tur till Granininge pappas föräldrarhem samt där vi har varit varje sommar...nostalgi att gå där...

Ladugården där vi lekte på sommrarna...Maria och jag :-)





Graninge kyrka åkte vi oxså till...



Nu är vi åter hemma....igen så solong Sollefteå...och på återseende snart!


då vill jag träffa Maria oxså och sitta och surra vid matbordet äta hennes älgstek med god sås och potatis..mmmm det är det godaste som finns!!

Sedan några tips!! ät inte i Iggesund på korvkiosken...

jag hade kört så snabbt fram....och var där i så god tid...men  maten lät sig dröja...då pratar vi bara om en tunnbrödrulle...45 minuter innan den var serverad....där försvann tiden jag hade kört in...men god var den iallafall...

sedan ett litet designtips...eller inte..

Gardin de luxe(lånar Martinas favoritord)

Nå va tycks...tja inte min smak/eller syrrans smak..

Solong!! så länge och jättekramen!!




Kommentarer:

1 nilla:

skriven

Ja,nu är jag hemma klockan 20.35 anlände tåget till Alvesta

Seb blev glad då jag kom

Du frös inte ihjäl,bara lite

Klart du ska ligga för öppet fönster när du har ätit surströmming

Tack för jätte trevliga dagar

Jag träffade Fia oxå innan tåget gick hem

Massa kramar till dig syster yster

2 Maria:

skriven

Vad duktiga ni har varit!!!!

Synd att man inte kunde träffa Er :(

Men nu är det kniven på strupen, vi har inte ens tid att ta en kopp kaffe... åker kl 06,30 o kommer hem 21,30 snacka om att det bara är Turkiet i hjärnan....

Snart...snart =D

3 Martina:

skriven

Hej:) vad kul att du är tillbaka här på webben=) Har saknat dig! Tack för alla söta kommentarer; Och vilka hemska gardiner, haha. Såna hamnar aldrig i mina fönster. Ja, kantareller hade vart mysigt, det är lite kul att gå i skogen faktiskt om det inte är för mycket trollskog, haha. Jag vill gärna se vägen=)



Kram kram

Kommentera här: