4

Lillmissen på inskolning....



Idag har inskolning av lillmissen. Hon kom (tror det är en lillmissa, Martina kollade sist)vid 12 i en korg.
Så har hon varit ute med mig då jag skurit av rabarber i lunden, och vid lite ogräsplock. Hon är så nyfiken på allt!

Selma fräste den här gången men gjorde ingenting. Missen ville till henne och leka...men vi vill avvakta tills Selmagumman vant sig.

Fikade i bersån med mamsen och papsen och lite rabarberspaj och vaniljsås.

Under tiden vi fikade så var lillmissen i köket...när jag kom in var hon borta....å så vi letade..men dörrarna hade ju varit stängda....gissa var hon var...på köksbordet sovandes bakom pelargonerna  ..





De är för goa!!!

Annars så har jag planterat lite mera rädisor, de vi har nu är jättestora och goda, samt lite mer spenat och dill.

Saknar Björnen här!! vi har fått stopp i köket i diskhon....han är en riktig trixare på detta! Han har tidigare jobbat som rörmokare innan han utbilda sig till Musiklärare/director. Då hade stoppet varit borta på en gång!!




var och köpte "trodde jag" rensband....nu var det faktiskt så att denna sk. pump stod vid rensbanden...och då tar man för givet att det är ett rensband....men icke då....de hade placerat fel sak vid fel plats!!!så imorgon ska Rolf fixa det som vet hur det skall se ut....

Sedan köpte jag en ny Parasoll ute vid bordet, den förra förstördes vid stormen i höstas...Anders som bor på övervåningen såg något flyga upp vid hans fönster...det var parasollen det..ha ha....tur hade vi att inte någon fönsterruta gick sönder.

Nej nu ska vi till grillen, första gången vi skall testa att grilla en hel kyckling, på ett motordrivet grillspett.Kycklingen har varit i en marinad som är baserad på rapsolja citron, lime, timjan rosmarin, persilja och div.kryddor..hoppas det blir bra.

Iallafall så blev lammköttet super igår och pesto såsen med turkiskt yogurt vart super!! Yogurt och pesto..klart!!

Tusen kramar!!

Kommentarer:

1 Martina:

skriven

Guuuuud så sööööt <3 Dom leker och så nästa sekund sover dom nånstans:) Gissa om jag ska pyssla med den och mata den när jag kommer:) Och så måste vi fixa Selmas "frisyr" med;)



Skönt för dig med semester, jag längtar helt sjukt mycket efter min. Känner inte alls för att gå upp vid sju i morgon bitti=/ Har 6-dagarsvecka med..uscha. Kram!

2 Anonym:

skriven

Vad söta dom är!!!!

Men fy f*n för honor... aldrig mer en honkatt, om man nu inte steriliserar dom, till veckan åker 2 honor till avlivning för oss :( tråkigt men nödvändigt!

Kram

3 nilla:

skriven

jättesöt kattunge Har den M:et i pannan?

får kolla det sen

Hoppas du har det bra i solen

puss

4 Martina:

skriven

Hej:) Och tack! Jaa, visst blir man sugen? En gång i veckan skulle jag vilja åka och shoppa, haha. Jag måste ta lite stockholms-shopping när jag kommer=) Kramar!

Kommentera här: