5

Ett glas Martini /Rose på nya terassen



Högsommarvärme och ledig....så härligt!! Anders var så snäll att han träoljade in terassen igår. Idag hämtade vi gasolspisen min present till Roffe. Han har monterat och monterat i den smällheta värmen...jag har klippt gräsmattan och planterat 3 vinbärsbuskar till uppe på kullen puh!! det är jobbigt att gräva och spetta sten...Samt lite mera pelargonier...jag undrar i mitt stilla sinne hur många
50 L säckar som är köpt...alldeles svarta händer av jord så mina naglar är gone...men jag bara älskar blommor....så jag tänkte då bilen igår igen var full med blommor....att den dagen jag somnar in så vill jag ha mängder med blommor....inte ska det gå till någon fond nix pix...nog om detta. Nu kommer lite bilder som jag har tagit idag.











Nedanför skall en köksbänk med diskho byggas.



Änglatrumpet som jag har köpt.



Rhododendron blommar




Vet inte om denna buske är en Magnolia??



Solsängen i väntan på min syster!!




Massor med småblommor i gräsmattan att man inte ens vill klippa den...




Har diskat ute idag, känns nästan som i torpet ....


Ikväll ska Rolf jobba så jag är alldeles ensam. Det blir en avocadosallad

och en bra bok lite bloggande och Rosevin.
Det är skönt att leva!!

Puss och kramar till er alla!!

Kommentarer:

1 miansart:

skriven

Ohhhh!!!! Jag bara döööör!!! Gud så fint, o vilken värstinggrill!!!

Får hålla tummarna att det blir en kanonsommar, så det blir mycket grillning!!!

Ha en hääärlig kväll ;D

Pussar på er.

2 Martina:

skriven

Åh, vad fint! Jättefin grill:) Ja, man kanske skulle byta karriär och bli fotograf, haha. När ska ni inviga grillen?:P Kram!

3 miansart:

skriven

hmmm... på tal om det vi pratade om... " Vad var det jag sa" ...flin ;) Det brukar vända snabbt....

4 nilla:

skriven

Oj,det var grill som heter duga

vår grill ter sig liten ut

Ja solsängen ser skön ut+ett glas rosé

gott gotti gott gott

puss systra mi

5 nilla:

skriven

Jo, glömde det är em Magnolia, de är så fina,

konstiga med att de blommar innan bladverket har kommit

puss systra mi

Kommentera här: