2

Hjemme igen....



Många många mil har vi nu åkt...och nu är vi hjemme igen. Vi hämtade upp en god vän till R i Hofors. Mathias, en kille som var glad och var som en spillevink. Alltid något bus på G.



Första fikastoppet var vid Högakustenbron, den var fin då den lyste upp på kvällen.



Sedan klockan 08 på morgonen var vi framme vid Kiruna och handlade på nya ICA Kvantum....

Där var frukten färsk...eller...?



Så lärde vi oss ett nytt tips...att när limen eller citronen börjar bli hård i skalet..ja ni vet innan den mjuknar..dvs RUTTNAR...så ska man rulla den mot en hård bänkskiva så mjuknar den igen...ja så stod det ovanför limen och citronen :-)

Sedan bar det iväg mot Norge..

.

Vi hade ialla fall tur med vädret ;-) dvs solen lyste hela vägen --> Lavangen....fast vi började nästan bli en aningen rädda att isen var kvar...för det var det i Gratangen....men men ...golfströmmen gör ju att vattnet inte fryser så lätt...det var öppet vatten på Soloy :-)

Här kommer lite vinterbilder på vägen. De flesta bilderna har Mathias tagit som jag lägger ut här :-)



På väg över Björnefjäll



Äntligen framme!! vid stugan...solen varade några timmar till och sedan kom snön och så blåste det kuling. I alla dagar fram till dagen vi åkte hem...ibland blev vattnet lugnare...det var då det nappade...men vi fick inte så mycket fisk...det var svårflörtat..och det berodde främst på vädret...men några firrar blev det ändå:-)





Hade tänkt lägga ut en videosnutt...men får inte till det riktigt...får väll lära mig det en annan dag...






Jag behöver inte peela mig ett år framöver...för det har jag blivit, nästan blästrad av blåsten och snön. Det kan bli riktigt kallt på sjön. Men vi hade ju kläder så vi klarade oss samt lite Whiskey fast det är inte riktigt min favorit..men det gör gott då man börjar bli frysen...

Det som är det tråkiga med att åka bort...det är att packa upp allt då man kommer hem samt all tvätt som blir...men det får gå det med. Är hur seg som helst idag...vi var hemma vid 03-tiden och klockan hann bli lite till innan vi somnade...sedan upp vid 08 för jag skulle ju till kattpensionatet :-)

Ikväll blir en lugn kväll, inget valborgfirande för min del. R jobbar hela helgen så det blir jag och missarna.

Tjingeling så länge!!





Kommentarer:

1 nilla:

skriven

Ja,så fin frukt:(

Bilderna talar sitt eget språk

Inte kul med snö i horisontalläge

Ja, det värsta är just uppackningen och tvätten efter en resa

Kissarna blev väl jätteglada då du kom och hämtade dem.

Nu så går de väl inte en meter ifrån dig

massa kramar till dig syster yster

2 Maria:

skriven

Välkommen hem :)......

Vad kul o se bilderna, man känner igen sig fast det var länge sedan man åkte den där turen, över björnefjell..

Man kan se på killen Mattias att det är en spillivink ;)

Puss o kram!!!

Kommentera här: