2

Vända dagen...



Vissa dagar då man kliver upp känns det trist tråkigt BORING...MED ANDRA ORD.



Man behöver uppmuntras eller fixa det själv....igår sken solen men varför skiner den inte idag då...?

Tråksaker som innan man är klar för dagen....plocka, damma , kattlådorna mockas
dammsuga undan och toaletten...visst jag kan ju blunda....



men imorse hade någon av missarna mått illa och kräkts...det kan man ju inte gå obemärkt förbi...och sedan fortsätter man...visst det tar inte så lång tid....på en timme drygt har man hunnit långt....och visst strykningen med stora linnedukar är inte KUL..men när det är gjort och de ligger på hyllan med de andra dukarna känns det bra....

Hur som helst jag vände dagen och nu skiner solen molnen har skingrats och allt e på topp igen....som alltid....det ena eller andra....fast är den ena parten glad så kan det smittas av och vice versa....



Tog mig i kragen efter städ/strykning och på med skidorna...vilket väder...visserligen ingen sol...eller nästan...men spåren var ju kanon...så jag blev "HELLNER", och det gick så bra!! hela sträckan utan vila! 40 minuter, vilket jag är nöjd med! Sedan gick jag ute och titta och kasta lite grejer...ja sedan kan jag ju säga att
en dusch med lite bodyoil...lite lack på tassarna och en knallröd mun fick mig på humör!!


På med pärlhalsbandet och klänning...köttgrytan som var färdig puttrar på vedspisen...!

Solen kom fram, klockan är bara 15.30 och allt e klart för dagen! Skall hjälpa Anders med någon uppgift som han ville ha hjälp med till skolan bara! Har oxså hällt upp en iskall Xante och ser hur kissungarna dricker vatten ur kranen vid diskbänken. Är glad att jag tog en tur på skidor!!för det är ofta det som behövs...träna!! eller en långprommis! har med skidorna utforskat lite mera än förut och har sett nya gåsträckor!! Så när Vovven"Nilla kommer så behöver vi inte gå på dymark


och sjunka mellan tovorna och hoppa över krondiken :-) ler vid minnet...för min tanke då var....att om vi försvinner ner i sanktmarken här så kommer mobilen spela "Mamma Mias musik".


Solong så länge!!

Kommentarer:

1 nilla:

skriven

Vad bra att du utforskat nya promenadsträckor

Slog mig att du har ju åkt på snö Vet du vad som är under????? Kan ju va dymark!! Viär ju duktiga p att gå på konstig mark!!! Jo, pratade med Per,att nästa gång 2012 då åker vi till Mas Palomas men vi kan ju åka tillvårt ställe Då är det ju 3 år sen vi var där, eller. Massa kramar

Har fått några glas med ett rött innehåll

Jo, ÄLSKAR DIG

2 Hannah:

skriven

Söt kisse

Kommentera här: