2

Äntligen en veckas ledighet ;-)




Det ska bli så skönt!! har längtat till den här veckan nu efter att ha haft många varannan natt pass.
Jag har inte hunnit fota så mycket men skall försöka denna vecka på alla fina blommor  som har planterats.



Det en del som skall fixas denna vecka...

och jag ska till Stockholm 2 ggr samt cykla med jobbet en kväll.


Men väderprognosen visar ganska lovande väder så det kommer att bli grillning och utemys/bastu på kvällarna.
Anki skall oxså komma över en dag :-)Vi hade i tankarna att plocka maskrosor och göra saft/vin.

 Tänkte bjuda på lunch oxså Damejeanne



och sedan lite spa i bastun.

fotbad

Nu ska fötterna vara fina i alla sandaler och highheels :-) finns ett litet tips från doktorn:

3. Värktablett till foten

 Om du hör till dem som älskar sandaler på sommaren så vet du redan att med det följer förhårdnader på hälarna. Det beror på att de blir för torra helt enkelt. Doktorns gör det själv-tips är: Krossa två värktabletter som innehåller salicylsyra - till exempel magnecyl - och blanda med två matskedar vaselin och massera in hälarna med massan. Linda in hälarna med gladpack och låt verka åtminstone en timme (eller sätt på sockor och sov med inplastade fötter). Sedan sköljer du fötterna och filar dem fina.

 


Tjingeling så länge!!

Kommentarer:

1 nilla:

skriven

Oj,vad skönt med lite ledigt

Behövs efter dina nattpass

Jag får min ledighet om 3 veckor

Så vecka 25 och framåt är ledigt

Faktiskt riktigt skönt

Känns att man behöver lite sammanhängande ledighet

Fottipset var bra

Det ska jag försöka med innan bröllopet iallafall

Jag i högklackat,ha,ha

Ha nu en skön och avkopplande ledighet

Kram på dig systra mi

2 Martina:

skriven

Hej:) Hualigen, surströmming=/ Vet inte om jag ska prova det nångång..Mat ska liksom dofta gott och se gott ut också, haha. Skönt att vara lite ledig nu, hoppas på solsken:)



Kramar

Kommentera här: