2

Ta hand om sig själv :)






Är viktigt!!eller hur? för hur var det nu då...jo om man tar hand om sig själv och vårdar sig själv...så orkar man ta hand om andra....



Nu är det ju som så att jag samt mina arbetskollegor tar hand om människor hela tiden..ibland svårt sjuka..och ibland känner man sig helt tömd då man kommer hem...sedan har man sin familj och sina djur..sedan sig själv.

Nu ett tag har det bara varit hus/renoveringar/våra husdjur som gällt. Lönen har spenderats på hus,inredning och djur.


Har försummat mig själv helt enkelt...så nu idag har jag varit hos kiropraktikern och han ska fixa min axel. I sommras fick jag så ont i axel som sedan strålade ut i höger arm...detta har ju hållit i sig....var mycket jobb på tomten samt huset och så jobbet...för det är ganska tungt att förflytta personer i sängen eller de som ramlat och skall upp..ec ec...

Iallafall så var det skönt då han tryckte på rätt ställe...det är 2 kotor som behöver komma loss...

sedan efter det så köpte jag Scholls fotvårdsbalja, fotsalt och fotsalva. Så nu ikväll blir det fotbad.


Så denna månad ska jag ta hand om mig själv...lite mer iallafall..så jag har mera planer...
Köpte detta doftljus oxså då jag var inne på Frisk och skön i Norrtälje. Doftar ljuvligt!!





Solong så länge!!

Kommentarer:

1 Krabban:

skriven

ja herrgu moster. när ska man hinna med sig själv? får nog lära mig av dig att ta tid för sig själv....sen jag fick mina grabbar så har jag nog glömt hur man gör :(

Fotbad ja, kommer ihåg de somrarna som en gång var. Då du och min mamma hade fotbads stunder i lillstugan i torpet. det var lyckliga tider. fast än man helst skulle sova då ;) Nu kommer nog anna snart från jobbet. det blir en flaska rioja idag till en stor bit älg. Kram på dig moster

2 syrran:

skriven

Vilken snygg fotbalja

Där kan man ha fotbad varje dag

Vilka fötter man skulle få då

Akta så inte Athos vill dricka vattnet

Zaga skulle sätta sina tassar där

Ja,som Robert skrev så har vi haft en hel del stunder med våra fötter i stugan

Men det var inte dumt i Röksta heller

sol och ett glas rosé

ha det gott

kramar från syrran

Kommentera här: