1

Fredagnatt på kirurgen....


NurseNurseNurse


 Men går av imorgon...så skönt så....här på avdelningen går vi kort med folk...så¨nu blir vi  sjuksköterskor inbeordrade....  telefonen är ingen vän längre...den ser man på med skepsis när den ringer....en del har slutat för att de inte orkar längre och en del är sjukskrivna.....


 Nurses
Ingen hit precis....

Tänkte iallafall laga en god skaldjurspaj imorgon med fetaostsallad till. Samt Äggtoddy, såg på "Halv åtta hos mig" ikväll och det såg så gott ut...


Det är ett tag sedan jag gjorde äggtoddy. Man skall ju spara skalet på ägget och tvätta det för att sedan ha det ovanpå toddyn med i detta fall whisky men jag hade förr konjak.

 

Antal portioner: 4
Ingredienser

4 4 st äggulor
4 4 msk socker
2  2dl grädde, vispad
4 4 tsk florsocker
4  4tsk nescafé
4  4tsk kakao
4 4 msk whiskey 4  st halva äggskal


Gör så här

1. Koka äggskalen.

2. Vispa äggulor och socker.

3. Vispa grädden och häll ner i äggblandningen.

4. Häll upp i portionsglas.

5. Ställ in i frysen (flytta in till kylen ca 30 minuter innan servering)

6. Precis innan servering - lägg på florsocker, nescafé och kakao i små "öar".

7. Häll 1 msk whisky i äggskalet och placera mitt på.

8. Servera. Låt gästerna hälla konjaken över desserten och blanda ihop allt.


Kan kanske bli söndag...beror på hur trött jag är imorgon :)



Solong så länge!!

Kommentarer:

1 krabban:

skriven

va bra. där var ju receptet. ska testa det oxå tror jag, helgen kanske...

Kommentera här: