2

Trädgård och trädgård:))



Gräsmattan växer och växer...så det är minst 2 ggr i veckan som jag klipper den, först med vanliga gräsklipparen sedan med traktorn och så grässaxen...det tar sin tid...men det blir fint...nere i lunden får R klippa..det är gropigt och tungt där.

Har flyttat på en del blommor och rensat ogräs men hinner inte med riktigt hela tomten känner jag...R håller på med veden så vi hjälps på sätt och vi åt....och ved har vi nu...har aldrig haft så mycket ved...har nog fått hem 5
stora lass...

Förra året satt vi mandelpotatis, och den blev så bra så iår har vi bara Mandel...R har haft i ett lass med sand. Denna potatis vill ha sandig jord samt torrt. Imorgon skall ärtorna ner...blivit lite försenat pga att iår har vi satt dit riktiga stöttor.

Har hittat lite nya vägar att gå med voffen oxså....


Helt underbar väg mot Kåsta. Gick förbi Oxenstiernas där han gjort en egen sjö, vackra fina byggnader. stora fina ladugårdar med så otroligt vackra fönster.....sedan fanns det många fina gårdar och sedan kom vi till en sjö som heter Brosjön. Där fanns det bänkar att sitta lite varstans vid sjökanten...massor med liljekonvaljer och gullvivor...men promenaden tog sin lilla tid...2 timmar...men så kul det är att se nya ställen...nästa gång skall vi gå mot Billingen...R har idag köpt en karta åt mig...:))annars har ju jag en GPS söderöver ;))....


Nu har jag satt igång grillen med en kyckling som grillas på spett...jag fyller den med citron och äpple och färska kryddor. Blir jättegott sedan en sallad till.

Med detta säger jag solong!!

Kommentarer:

1 Galina:

skriven

Hej!

Söta ni är under vårsolen:)))Skönt med trädgårdsarbete faktiskt...tycker själv att det är mysigt att hålla på...önskar bara jag hade mera tid..

Kram på er!:)

2 Feli:

skriven

Tack:))

ja detär faktiskt avkopplande att hålla på...men man skulle ha mycket mera tid...men man måste ju göra lite måbra saker oxså för sig själv...som nästan alltid kommer på efterkälken...ler ...idag på flygfyren hade jag snabbt satt på mig en klänning när jag kom kom jag ihåg ojj undrar om mina knän är gröna av gräs...men det var de inte...så man hinner inte allt kraaaamixen till dig!!

Kommentera här: