1

Kiruna ---> Vittangi

Så gick resan av upp till min son och hans Annethe. Jag har oftast kännt på mig när något händer...en olustkänsla eller att någon dyker upp....så var det oxså strax före jul...något hade hänt men vad...fick samtal av Annethe som berättade att Johan hade åkt in med ambulans till sjukhuset då han känt att något var fel på hans högra ansiktshalva. Men under färden in till sjukhuset så blev den förlamad, vilket då tydde på Bells pares.
Under en massa prover hit och dit.. så har de kommit fram till att det är från den hemska fästingen dvs borelia som gjort detta....med medicin i början samt att ögat inte kan stänga  sig  så har han en "kopp" över ögat för att det inte ska torka ut. Sedan så är det tiden tills det blir bra. Kortison och antibiotika smärtstillande...Att helt plötsligt bli förlamad i ansiktet...med en början av smärta bakom örat...så fort allt kan gå...
Det är jobbigt att ha så många mil emellan...dvs 117mil är det...hade så gärna tagit detta själv så att han har sluppit...nu är det tiden att det ska läka ut...tiden innan jag åkte upp var jobbig...har alltid..när någon varit sjuk...tänt ljus i kyrkan...när pappa var sjuk så gick jag varje dag till storkyrkan i Uppsala och tände ett ljus...likaså när mamma åkte in och när Sebastian vart sjuk då tände jag ljus uppe i Jukkasjärvi kyrka. Nu vart det Norrtälje kyrka, för mig känns det som att det finns en hjälp...även om jag inte är så troende...men det måste finnas...
Ialla fall så åkte jag upp till mina fina :))
Som hade fixat och ordnat....massor med god mat och drycker....varje dag vart jag uppassad....Fick träffa Anneths barn oxså :)) Melina på bilden sockersöt och jättesnäll tjej!! Varit Lucia i år:)) så vi har lite
gemensamt;))
Här är tjejerna och jag:))

Johan är expert på att göra goda drinkar...faktiskt det godaste...och det menar jag!!
Här håller de på med förrätten en Räkcoctail med (grapefruitblandning som en vingrett) över, så himla gott!!
Lördagen hade Annethe gjort en tjälknöl på oxfile samt älgstek, potatisgratäng och kantarellsås muuums...och efterrätterna...
Söndagen avslutade vi med Grandefinale dvs Surströmming:))
Kvällsbild utifrån:)) så härliga vägar...bara plogade inget grus eller salt...där kan man åka spark hur bra som helst!!Så härligt att gå ut och gå...det biter i kinderna men kylan känns inte så farligt..för det blåser inte..och det är sagolikt vackert!!
Bild på deras skoter, nästa gång ska vi ut till stugan:))

Var till Annethes och Johans arbetsplats oxså så jag fick se hur de hade det på sitt arbete:))
Molly väntar utanför Konsum butiken på mig och Annethe:))
Dax att åka hemåt....en strålande solig dag med -23 grader...man nästan såg Narnias isdrottning komma på släde när jag och Josefin åkte mot Kiruna...
Jag och Josefin tog en fika på stan innan hon skjutsade mig till flygplatsen. Hon skulle nästa dag flyga till Edinburg och studera i 6 månader.Hon läser till psykolog och pluggar i Umeå uniersitet. En helmysig tjej som man bara gillar hur mycket som helst!!
Solong!! så länge!!

Kommentarer:

1 Maria:

skriven

ohh, vad orolig du ska ha varit!!! Vet ju hur det är,..är ju precis ett år sedan Martin låg på sjukan.

Vad mysigt han ser ut att ha det, nu har han väl hamnat precis där han alltid önskat :)NORRLAND!!!

Dessutom verkar det ju vara en himla härlig tjej.

Kram på dig (Längtar efter dig!!!!!!)

Kommentera här: