2

Drömmer och planerar för övervåningen


Håller på att planera övervåningen och hur den ska se ut..



Har äntligen fått bort 2 st tv-apparater..tjocktv...då vet ni...samt en soffa ska bort därifrån oxså....



Övervåningen hade jag tänk ha hallen som ett rum där man kan sy, stryka måla och arbeta...samt läsa böcker.
Taket skall målas, samt halva bröstpanelen ska få ny färg och  tapeten bort och där har jag inte riktigt bestämt tapet ännu...

Sedan skall lilla kattvinden fixas till



Kontoret som vi har där och aldrig sitter i skall bort och det ska bli en Walk-in garderob:))






Mina skor skall äntligen få plats samt kläder:))

Det ena sovrummet skall tapetseras om och där har jag sett ut en tapet som jag tror vi skall ha

 Den tapeten heter Farihaven och det är Jane Churchills collektion.

Har skaffat mig ett så i mina ögon sett urgulligt sminkbord álá 50-tal...bild kommer när det har kommit på plats :)) Sedan blir det att måla tak och lite tyg till draperier samt gardiner och kuddar.

Så kommer vi till vårt sovrum där tror jag att denna tapet kommer att bli fin :))

 

Den heter  Elouise Willow pink och kollektionen är  Honfleur papers från Sandersen.

Älskar att planera...och fundera ut hur det ska se ut...


Vet att det kan kanske inte bli klart i alla rum i höst/vinter eller semester...ifall det regnar men mkt ...jag behöver hjälp med tapetseringen bara...och få ut soffan förstås;))



Har haft ett uppehåll på bloggen ett tag då jag inte har haft lust att skriva, men kanske tar upp den igen...
Annars så har jag haft min syster på besök:)) och vi har prommenerat och plockat svamp


samt varit på loppis tillsammans:))


Syrran köpte en fin Strindbergslampa :))

 Annars är det trädgården som gäller 



 Vi har nu börjat att fixa "baren" på solterassen:)) mitt jobb blir att slipa bort gammal färg på ladväggen samt måla den.

Har haft min son Johan på  besök oxså han åker hem här i veckan ..alltid så kul när barnen kommer och lika tråkigt när de åker....

Golfrunda har det blivit och så lite mat på det:))fast jag hoppade golfrundan denna gång ;))



Längtar oxså till semestern...som jag har i augusti...

Med detta säger jag solong så länge!!




Kommentarer:

1 Erika:

skriven

Ser ut som trädgården bjudit på härlig skörd. Hoppas du får en solig och varm semester.

2 syrran:

skriven

Snygga tapeter!

Blir urläckert när du får ditt fina sminkbord på plats

Visst är det kul att sitta å klura hur man vill ha det sen att det tar sin tid är väl det som är det sorgliga men ack så kul när allt är färdigt

Då blir det att planera nästa projekt

Jag har kommit dit att jag säger "näste ägare får fixa det" :) Fast än flyttar vi inte:))

Tack för de fina stunderna vi hade fast du nästan tog ihjäl mig:)))) Kram på dig syster yster

Kommentera här: