0

Vår på G ?

Visst är våren på gång!! och visst är det aprilväder... men mars månad var fantastiskt fin ändå...visst kalla nätter men sol varje dag...
 
Har börjat att kratta ute på de fläckar snön är borta, odlat tomater, gurka, chilipeppar, mynta samt majs som börjat spirat. Potatisen Magda är satt i 25 hinkar...ja det blev många..men förra årets skörd gav mycket i varje hink. Samt att potatisen smakade så gott!!! så nu får vi se vad det blir i år.
 
 
Har oxså varit uppe i Vittangi under påsken men det tänkte jag skriva i ett annat inlägg och lägga ut lite bilder som vi har tagit.
 
Mycket har hänt oxså...haft huvudet fullt med massa saker...både roliga och tråkiga saker. En av sakerna som jag funderat mycket över är jobbet och har beslutat mig för att sluta det arbete jag har nu. Trivs jättebra med mina arbetskamrater kan inte ha bättre, men känner att jag vill utvecklas lite mera och går tillbaka till sjukhuset i Juli.
 
Får ta med mig mitt superschema :-) bästa jag någonsin har haft faktiskt!! blir smärtombud oxså så jag måste läsa på mig lite och utbilda mig mer inom smärta,
 
 
Athos och Dinnie har parats oxså :-)
 
Hon är en mycket fin feminin tik samt Athos är en makulin hanhund så det ska bli spännande.
Oj vad mycket jag har lärt mig inom hund under den tid jag har haft Athos!! och känner mig både glad och stolt över honom som matte och hundförare. Bästa Elev 2012 oxså... Men så har han fått mycket focus och träning. Samt att få samtal där Ellinor som är ägare av Kennel Drakensridge vill ha Athos som hane till Dinne :-)
 
Ja lite uppdateringar igen, har varit dålig på att skriva eller inte haft lust. Men ska bli bättre på det..
 
Längtar till på lördag oxså!! först en härlig morgonprommis med Athos sedan ska mamma och jag på loppis och fynda :-) måste lägga ut lite bilder på det som jag har fyndat :-) ska till frissan oxså på lördag mot Vällingby :-)
Lite shopping kanske där oxså :-) vi får se:-) Solong så länge!!
 
 

Kommentera här: