0

Julen 2012

 
Så har julhelgen passerat, massor med mat och hembakat bröd.
 
 
Pepparkaksdegen är ett gammalt recept där man mäter i kaffekoppar. Det blir spröda pepparkakor med god smak. Vill man så kan man ha i lite mera kryddor.
 
 Gammeldags Pepparkaksdeg

3 kkp eller 350 g strösocker
1/2 kkp eller 100 g sirap
1 kkp eller 130 g vatten
1 msk bikarbonat
2 1/2 hg smör
1 tsk kanel
1 tsk ingefära
1 tsk malda nejlikor
10 1/2 kkp eller 700 g vetemjöl

 
Julafton kom mamma och pappa hit på julmiddag. Det är många år nu som vi har firat ihop och det är roligt att de fortfarande är så pigga att de kan komma.
Här en jul i Spraggarboda, papps får paket :-)
Här är mina 3 pojkar och tomten :-) Många jular och hoppas på många till!!
 
 
Efter att man har ätit all den goda maten...som blir för mycket..är det dax att återigen rätta in sig på viktväktar kosten. Den är egentligen så enkel...för du får äta precis det du vill men tänka till hur mycket och gör man ungefär som tallriksmodellen med mycket grönsaker så funkar det.!! Innan jul så hade jag gått ner 5 kg men vet med mig att jag har gått upp något nu över julen.
 
 
Men det är ju inte det man äter mellan jul och nyår som räknas!! utan det från nyår till jul!!
 
Med detta säger jag solong så länge!!
 
 
 
 
 

Kommentera här: