8

Min följeslagare och goss!!



Jag har en följeslagare som följer varje steg som gosar med mig och har tagit hela mitt hjärta :))
Vi har varit i skogen nu varje dag, och idag tränade vi blodspår. Har köpt sele till honom samt en väst så han inte tas för ett rådjur i skogen. Det är nämligen så att Ridge back har blivit skjutna pga att de ser ut som ett rådjur i skogen.



Det blev ett litet spår...eftersom han är ju bara 12 veckor...men det gick bra!! han nosa med sin nos fram till slutet av spåret :)) sedan gick vi och leta kantareller samt spåra upp var mormor befann sig. Lite kaffe blev det på varsin stubbe



 och Athos vilade ...



Every step I take...his with me :)lite ovan är man att vara så observerad och så mycket han ger:)) visst det är ju hela tiden att rätta till öva och gosa!! nu sover han bredvid mig i soffan och snarkar lite...ja jag är såld...

Idag har jag oxså varit hem till mams och paps och ätit fläsk med paltbröd god vit sås till...det är så gott!! och det är mammas som är godast!!

Sedan så var Eva och Lasse hit samt Emil förstås..han fyllde ju 20 år i fredags så vi firade ju honom;))Tänk vad tiden går...tycker inte det var så länge sedan han var liten....



Solong!
P:S sista bilden är suddig....


Kommentarer:

1 nilla:

skriven

Oj vad tiden rinner iväg

Har färskt i minnet när han var med oss och badade

Han var då nästan ett år.

Visst är det mysigt med hund saknar Simba jätte mycket men det är bara att bita ihop

Bra att ha Athos när mamma är med i skogen.

Ha det gott

kram

2 Feli:

skriven

Ja jag kan förstå att du saknar Simba...för de är ju en familjemedlem som är så trogen.Athos är bara några steg ifrån mig mestandels...och är helt rumsren nu:)) ni får skaffa en valp till nästa vår...bäst är det ju att få dem på sommaren...eftersom man behöver ju vara hemma med dem när de är valp. kram på dig!

3 Martina:

skriven

Hej:) Vad roligt att ni börjat spårat, kan tänka mig att han har jätteroligt när han får jobba lite:) Undrar om pappsingen har fått nå fisk i Norge?



Hälsa till dina föräldrar med och att det var mycket gott kaffebröd:P



Kramar

4 Monica:

skriven

Varför inte prova att lära honom söka upp kantareller!? Låt honom lukta på svamp, ha honom att sitta och ge godis och beröm !

5 Feli:

skriven

Mmm kantarellsök vore något:))har faktiskt tänkt anmäla mig till en sådan kurs:) men de skall vara minst 7 månader då...



Ja Martina de har fått fisk:)) och jag skall hälsa mamma om kubben :))kramar

6 krabban:

skriven

det värmer i mig när jag rullar nedöver din blogg å ser älskade momma sitta på en stubbe å spana i skogen...hoppas hon fick någon svamp.

7 Maria:

skriven

Läser "momma" visst är det härligt o ha kvar sina nära o kära!!!!! måtte man i sitt hektiska liv verkligen ta till vara på varenda sekund man kan tillsammans med dem man verkligen älskar!!!!!

8 Martina:

skriven

Hej:) Tack så mycket! Ja, det var ju ett passande namn, hihi. Säg bara till när du vill ha en blogg-makeover så fixar vi det. Har ett underbart schema den här månaden, många lediga dagar så jag har tid;)



Kramar

Kommentera här: