0

Är med Nishiki

Hoppas jag valde rätt nu...märket är rätt men skulle jag haft en racer istället...eller en hybrid...fast med denna kan jag köra på grusvägar och byta till smalare däck.
 
Provcyklat till Tisslinge 2 mil och det gick bra :-))
 
Ska fixa pedalerna nu bara så det blir klix pedaler. Skor har jag köpt och de skall passa till både spinning och cykel..
 
Nu är det bara att trampa på fram till den 5/6 då det är Tjejvättern!!
 
Skidorna har jag avklarat de gjorde jag i Norberg i början på Februari. Bestämde mig den 7/1 att i år ska jag satsa på tjejklassikern...det är något som jag vill göra. Då har jag ett mål att gå mot när det gäller träning...finns som ingen återvändo utan bara bita ihop och iväg.
 
Så jag harvade på ute på åkrarna här hemma som vår granne hade plogat, i ur och skur. Samt tränade på gymmet kondition. Hade i minnet när jag åkte halvvasan på 4,5 mil hur jobbigt det var...men träningen hade givit resultat så skidåkningen blev ett nöje och stor glädje då jag upptäckte att jag hade ork. Solen sken över Norberg där det var massor med kvinnor som åkte. Det var mycket glädje och skratt i spåret som gjorde att man vart som ännu gladare.

Givetvis måste man besöka Elsas konditori när man är där!!

Har efter loppet köpt ett par helt nya skidor med pjäxor samt ett midjebälte att ha om jag vill ha Athos framför mig i spåret och löpsele.

Med detta säger jag Solong!!
 

Kommentera här: