2

Rotmos och fläsklägg

Älskar denna rätt såsom Svärfar gör. Så läggen är kokt på vedspis i veckan när jag var ledig och då går det ju fort att fixa till.
Äntligen helg för mig, Rolf började sin helg igår. Skönt!! har varit en dag med fläkt idag. Den duktige kirurgen opererade tre operationer med en sådan fart att vi bara skaka på huvudet. Detta innebar att jag blev ledig vid 15-tiden och det fanns inget att göra. Så jag stämpla ut och åkte hem. Skidor kunde jag glömma det ´har kommit regn i Stockholm och jag har sådan träningsvärk i ljumskarna.

Imorgon bär det till Stockholm för mig och Emil. Han ska skriva teoriskrivning på Klarabergsviadukten. Hoppas det går bra för honom!!
Efter det ska jag till min frissa!! Det får bli morgondagens inlägg...

Jag har fått ett glas vin serverat här vid datorn. Ser på en av mina favoritbloggar "Martina" :-) att hon blev glad för ljuset! Då blir jag oxså glad. Hon är en jättefin tjej, Rolfs dotter.
Nu ska jag gå och tända alla värmeljus och vara värdinna ;-) Inte sitta här och blogga. en
Ha det så bra så länge!!

Kommentarer:

1 Maria:

skriven

Ohh gud vad gott!!!! Kan verifiera att du gör den godaste fläskläggen jag smakat!!/ Även rotmoset.

Jag har några läggar i frysen från en hemgris, jag tänkte spara en tills du kommer hit så får du lära mig o laga till det..

Ha en jätte härlig kväll,

Kram

2 Martina:

skriven

Åh, vad sött av dig att nämna mig i inlägget:) Tack tack! Kram kram

Kommentera här: