2

Detoxar garderoben och planterar


Igår rensade jag garderoberna och plockade in vårkläder. Bort med vinter jackor och kappor och fram med vårkappor. Men mycket är kvar, det behöver strykas. Idag skall lådor med underwear rensas och läggas i små högar.Så man ser vad man skall ta och inte allt ligger huller som buller. Det tar sin tid att få det iordning. Men efteråt är det skönt att det är gjort.

Var med mamma igår oxså på ultraljudskontroll av hjärtat, det såg bra ut sa doktorn. Så skönt, men hon är ju en krutgumma ;.)

Fick luktärtsfrö av min syster då hon var hit. De har legat i vatten under natten så jag tänkte plantera dem idag.Är roligt att se hur det växer, bara det att kissarna är där och hjälper till :-/.



Sitter just nu med morgonteet och mobiliserar mig för morgonköret, fram med dammsugare, på med tvättmaskin...och undrar i mitt stilla sinne om deklarationen kommer idag.....och hur den ser ut. Men har sagt att de ska dra lite mera skatt på lönen...samt jag har ju en hel del reseavdrag. Inte kul med restskatt....

Ja det får jag se när jag går mot brevlådan....

Solong så länge för nu ska städgrejorna fram:-)




Kommentarer:

1 nilla:

skriven

Jäklar vad duktig du är

Jag har inte börjat med något sånt än

Min vinterjacka hänger nog med ett tag till

Lite kyligt på morron då man går till jobbet

Däremot har jag städat byrålådorna

Det blev samtidigt som Seb övertog vår och vi skaffade en ny byrå

Det känns bra

Fönstren har jag börjat lite smått med men

det finns fler kvar

På må eller ti ska vi kolla på ridgeback

Tiken har inte börjat löpa än (en miss från mig)

Sist fick hon 13 valpar

Ha det så gott ska fixa kaffe huvudet börjar kännas av

puss på dig syster yster

2 robin hood.:

skriven

Hejsan! har en tävling i bloggen och det är gratis att delta!

Det går ut på att jag väljer ut finalister som jag tycker ha snyggast design på bloggen!

Sedan får mina bloggläsare rösta på dom finalisterna och den som vinner sedan länkas i bloggen och jag skriver ett inlägg om dens blogg så att den har chansen att få ännu flera läsare!

så var gärna med och delta!.

kram.

Kommentera här: