1

Höststädning utomhus

Nu är det inte mycket kvar av höststädningen ute :)) endast bersån kvar ! men det kan ju vara fina dagar kvar ännu :)) Har gödslat och fyllt på med ny jord runt alla buskar och blommor flyttat på 6 buskar. Tack och lov så grävde R för det är så himla jobbigt att gräva nya gropar.
De förra ägarna hade planterat ner 5 fina fläder buskar varvid 4 av dem är rosa i en som uppbyggd rabatt. Men de står alldelses för trångt och kan inte växa mera...
Samt en Magnolia som har varit ibland Rhododendron, den är oxså flyttad så nu ser man den bättre :))
Nu har de fått varsin plats i trädgården och i den stora rabatten funderar jag på att ha min örtträdgård. Har en jättestor timjan som jag ev ska flytta dit ev nu i höst eller så väntar jag till våren och bestämmer mig hur jag vill att det ska se ut.
Så snart kan jag nog göra rosa flädersaft på dessa
Har idag oxså lagt in körsbärstomater, vitlök, timjankvistar vitvinsvinäger, honung, svartpeppar och lagerblad i en fina burkar.
Inlagda körsbärstomater
superenkelt. Har fått så mycket tomater för att inte tala om hur mycket gurka det har blivit...nästa år ska jag inte odla lika mycket gurka. Chilipeppar är nytt för i år och växer på bra. Ska snart skörda dem med men frysa in dem. Det fungerar jättebra och sedan tar man fram det som behövs.
Jag och Anders tittade på en film oxså ikväll, vi har ju inget modem utan väntar på att Telia ska skicka ett till oss...allt går på modemet ..internet och TV..blixten slog ner i den... men vi hyrde en film och  tittade på "Svinalängorna" och som vanligt så lever jag mig in i filmen och gråter en skvätt....Naomi Rapace spelar så himla bra...!! tragisk film...men som speglar hur många barn har det.....utspelar sig på 70-tal.

Nu en kopp kvällsro "te" och sedan sova...
Solong så länge!!

Kommentarer:

1 Telia Kundservice:

skriven

Hej!



Sicken otur att blixten hittade till just ditt modem. Om du inte fått det än och vill att jag kikar på hur långt det har kommit så kan du kontakta mig på länken nedan.



Ha en bra dag!



Med vänlig hälsning

Fredrik Rasmusson, Telia Kundservice

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Kommentera här: