1

Mangold och spenatpaj

Idag blev det paj på Mangold o spenat. Verkar som just Mangold trivs bra här hos oss då det växer så det knakar.. Först gör man ett vanligt pajskal o förgräddar 200 grader i 10 min. Sedan finhackar man Mangold samt spenat, silverlök, som man fräser på. Nu hade jag färska kantareller som jag oxså slängde i stekpannan. Pinjenötter ska oxså fräsas på. Hacka soltorkade tomater samt kalamata oliver. Lägg i pajskalet blandningen av Mangold, spenat lök, pinjenötter samt tomat olivblandningen. Smula över ett paket fetaost samt lite vanlig riven ost. Gör en äggstanning med 3 ägg jag har denna gång lättcremefrache men annars gräddmjölk. Grädda i ca 45 min.

Kommentarer:

1 Maria Persson:

skriven

mmmm...vad gott det lät...måste prova :)

Svar: ja den var god, vegopaj blev det:-)vet som inte riktigt vad jag ska göra med Mangolden...stuva förstås...kanske som med grönkål...steka samt grädde o sirap...farligt men gott😍kramar
Feli

Kommentera här: