0

Mindefulness

Ibland snurrar hjulet för fort.... Det går bra ..det går bra.. och det fungerar.. Men så tar det stopp.. Så var det för mig .. Och många med mig.. Jag är en duracellkanin och har farten i mig.. I jobbet o hemma.. Sen så finns det inte.. I mitt fall var det del mkt jobb både hemma och på jobbet.. Älskar mitt arbete men mkt känslomässiga möten är det... hemma är det alltid mkt jobb men så har det dessutom varit mkt inom känslor.. hur som helst" I m back" jag försöker anamma "mindefulness " dvs när jag gör något så gör jag bara det.. fullt ut. Det gör att man släpper tankarna på allt annat. Sedan försöker jag göra minst 2 bra saker för mig... Som idag: Athos i min morgonpromenad som ändå är i 1 och en halv timme. Med fika ec sedan var jag på loppis. :-) . Det gäller att njuta och det är för mig naturen skogen/fjäll/ hav/sjö/ tjärn där trivs jag.. 

Kommentera här: