0

Pelargonior o vinbär

Nu så har jag planterat mina nya juveler 'pelargonior' förutom Dr. Westerlunds pellagonie. Den hade jag sedan förut, fick den av mamma. De var ju dessa som  jag köpte på Bergs pellagoniermuseum med Monica. Jag har mycket med pelargonior som Mårbacka samt sk vanliga som jag ej kan namnet på. Ställer undan dem på vintern samt tar sticklingar o planterar om dem på våren. Skräpiga är de vintertid ... Men jag gillar dom .. Funderar om det kanske är just denna blomsort jag ska nischa in mig på.. När jag får växthuset klart.. Tror det!!! Om jag inte har skrivit det tidigare så kan man via postorder beställa över nätet från Bergs trädgård ;-) bra eller hur!! 


Igår var det vinbären som plockades in. Mamma o pappa var här och hjälpte mig. Gjorde oxså svartvinbärsbrännvin och körsbärslikör. Det ska stå tills det är jul. Sedan på kvällen vart det en favorit i repris dvs smörstekt röding samt allt som serverades till var från trädgården förutom citronen. Växer bra nu:-) gurkorna är så goda!

 

 

 

 

Kommentera här: