0

Bra hudkrämer i vintertid

Såg på Nyhetsmorgon på TV 4 då en hudterapeut pratade om hudkrämer nu i vintertid. Att det är lite som med kläder olika krämer för olika tider på året. Hur som helst så beställde jag 2 nya krämer ( en var inte med utan en favorit sedan tidigare).

Babor Vita Balance Argan Nourishing Cream

Babors produkter är bra, denna kräm är mjuk samt krämig går in i huden och luktar gott.
 
Den andra krämen är Neals Yard Wild Rose Beauty Balm som är en  Universalprodukt. Bra till alla typer av hudåkommor som kommer med kyla och vinter. Torra nagelband, torra händer, torra och röd runt näsvingarna, torra läppar . Den är bra!! är lite som vaselin men hårdare och luktar lite åt vicks hållet..alla som kommer ihåg vicks som fanns i en blå burk som man hade då man var förkyld. Antingen insmord på bröstet sedan fetvadd eller runt näsan.. hur som helst...var jag misstänksam mot denna kräm...men den är super mot torra läppar, har den på ansiktet på kvällen innan sängdax i bastun som en ansiktsmask...tvättar sedan bort med varmt vatten. En produkt som jag kommer att fortsätta med.
 
 
 
Samt en duscholja  Den heter  Maria Åkerberg Shower and Bath Oil. Perfekt för efter duschen så är du mjuk och fin samt behöver ej smörja in dig.
 
 
Tv-klippet är här 
 
 Är nöjd med mina inköp. köpte dem på nätet via Skin city. Lite lyx för mig själv men tycker mig vara värd det då det varit mkt jobb.
 
Med detta säger jag solong!!
 
 

Kommentera här: