0

Livet är skönt!

Det bästa jag vet när jag behöver tanka upp mig och fylla mig med energi så är det naturen, skogen, havet fjället som ger mig energi. Varje gång jag och Athos ger oss ut på en prommis så känner jag "å så skönt!  Idag fotade jag en favoritblomma som är vacker ute i naturen.

 

 

Precis!! Rallarrosen...hur många gånger har man inte som barn sett den...i diken bakom ladugården vid järnvägen... en av mina favoriter bland många blommor.

 

Känner lycka då jag och hjärtegrynet är ute, släpper tankarna fritt . Finns så mycket att glädjas åt här i livet. 

  Precis som ovan text säger är det ju, så släpp alla energitjuvar och njut istället för energitjuvar finns överallt. 
 
I våras var jag så otroligt trött, varje dag vid 13 tiden var jag tvungen att lägga mig en stund. Ingen lust att göra något utan så trött...då är jag inte pigg...för den som känner mig vet att jag är en duracellkanin med många saker på gång.. men med mina grönsaksjuicer samt kosthållning så " I´M BACK! :-) och ännu piggare än tidigare :-)
 
 
Har beställt en grönsakssvarv :-) då kan man t.ex göra detta
spaghetti
Fixa till Zuccini samt rättikor göra en god sås till, ex köttfärssås ec ec.. längtar efter att den ska komma. 
Har odlat en hel del hemma och nästa år blir det ännu mera då växthuset förhoppningsvis är klart.
 
 Roffe bygger efter jobbet allt eftersom. Pardörrar har vi som vi fått av Monica som jag såg bland alla hennes fina fönster som hon har i en byggnad bredvid hennes hus.
(Visst är huset helt underbart....älskar gamla hus)
 
Fönster på en sida och glasvägg med skjutdörrar mot trädgårdslandet. En vedspis som jag fått av barnens farmor skall oxså in i växthuset. Ja det finns att göra kan jag säga..längtar efter att lördagmorgon ska infinna sig...då går jag av mina mastodont pass..
 
 
 
 

Kommentera här: