1

Ärtsoppa med fläsklägg

 
 
 
Håller på att fixa ärtsoppa till lördag, då kommer Athos o Dinnies Valpar med sina mattar mini mattar småhussar och storhussar. Tänkte att vad passar inte bättre än varm ärtsoppa med mkt fläsklägg i och ostsmörgås.
Så denna muliga torsdag passar bra till att fixa soppan. Den kokar jag på vedspisen så med en brinnande vedspis och ljus så har jag det bra.
Ärtorna står fortfarande i blöt
 
 läggen ska koka länge ca 3 timmar. Jag har i lite av varje med kryddor, lök, morötter,vitlök, äpplen purjo..det som finns hemma.
 
 
 
Blev inte riktigt som jag tänkt mig veckan då jag gick in igår natt och introducera en ny nattsjuksköterska. Håller på att få en förkylning oxså...kände mig hängig redan igår då jag for till jobbet...feber såklart..så nu försöker jag kurera mig samtidigt.. är det inte typiskt att just nu ska man få feber då...har inte varit hemma från jobbet på ca 2 år nu...har försökt kurera mig med ingefära mkt vatten och nu idag först en stor kopp hett te med mkt riven ingefära och en varm kakaochoklad med konjak i..det blir en Lombomba.
Nu är det att försöka intala sig att jag är inte sjuk...har inte tid med det...
 
Athos fick sin långpromenad med husse imorse då han började sent. Regnet smattrar mot rutan och Athos var nöjd med ett märgben framför brasan.
 
P.s har nog mkt stavfel här och där, men vad gör det huvudsaken att man skriver

Kommentarer:

1 Maria Persson:

skriven

ohh..gud så gott med hemlagad ärtsoppa :)
hårdbrömacka med ost till o senap mmmmmmm :)

Kommentera här: